امروز سه شنبه  ۲۷ شهريور ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۱/۱۷- ۱۰:۴۵ - مشاهده: ۱۱۰

بیانیه مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کلمبو به مناسبت روز جهانی قدس 1403

.

به نام خدا

بیانیه مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کلمبو

به مناسبت  روز جهانی قدس

جمعه  17 فروردین 1403 هجری شمسی( 5 اوریل 2024 میلادی)

 

بیش از هفتاد و شش سال از اشغال سرزمین‌های فلسطین می‌گذرد و در این سالها، مردم مظلوم و بی گناه فلسطین آماج حملات رژیم جعلی کودک کش صهیونیستی قرار گرفته اند. با کمال تاسف، جامعه جهانی شاهد این واقعیت تلخ است که با گذشت این سالها نه تنها هیچ گشایشی در حل مساله اشغال و اشغالگری اتفاق نیفتاده، بلکه ماشین جنگی رژیم صهیونیستی از اکتبر 2023، روش جدید در کشتار بی هدف و نسل کشی مردم بی پناه فلسطین را در باریکه غزه ابداع کرده است که بر این روش وحشتناک، ساکنان غزه دو انتخاب بیشتر ندارند، یا باید زیر بمبها و موشکهای وحشتناک، در خانه و مدرسه و بیمارستان قطعه قطعه شوند و یا از گرسنگی، تشنگی، بی دارویی و بی سرپناهی، به مرگ خاموش فرو روند و مرگ 32 هزار نفر و نیز 18 هزار نفر مفقود الاثر، نتیجه این سیاست وحشتناک بوده است.

رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی  در هفتاد و شش سال اشغالگری حکایت از این واقعیت دراد که این رژیم کودک کش، نه تنها هیچ ابایی از ارتکاب جنایات جنگی نداشته و با انجام مجازات های دسته جمعی، کماکان مشغول نقض موازین بنیادین حقوق بشری می‌باشد، بلکه با اقداماتی همچون محاصره غزه، ساخت دیوار حائل، اخراج و کوچ اجباری فلسطینیان از موطن اجدادیشان و استقرار صهیونیست ها در این مناطق، و تصرف کل سرزمین فلسطین است.

طرح اخیر رژیم صهیونیستی درباره شرایط پذیرش آتش بس، بیانگر عطش کابینه این رژیم در ادامه جنگ و خونریزی و حتی ادامه سیاستهای ضدبشری در دوران پساجنگ در غزه می‌باشد و در این مسیر، هیچ اعتنایی به مقررات بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل از سوی این رژیم مشاهده  نمی‌شود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کلمبو، با یادآوری مسئولیت جهانی و بین المللی کلیه ملتهای آزاده جهان در تلاش جهت متوقف سازی ماشین نسل کشی صهیونیستی و با عنیات به گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی درخصوص عمق جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری، تاکید می نماید که نباید اجازه داد تا قبح ارتکاب جنایت نسل کشی در جهان از بین برود.

برقراری فوری آتش بس و امدادرسانی بی قید و شرط به مردم بی پناه غزه و محاکمه و مجازات جنایتکاران رژیم صهیونیستی، حداقل هایی است که از جامعه جهانی انتظار می رود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کلمبو ضمن اینکه اقدامات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی را نقض صریح قوانین بین المللی و بی اعتنایی فاحش، مستمر و سیستماتیک نسبت به حقوق بشردوستانه و اصول بنیادین حقوق بشر می داند بر موارد ذیل تاکید می نماید:

  • اقدامات رژیم صهیونیستی در جداسازی شمال نوار غزه از جنوب، اعمال گرسنگی با هدف کوچ اجباری مردم از شمال غزه ، برنامه ریزی برای حملات علیه رفح، جلوگیری از بازگشت مردم به مناطق مسکونی خود در غزه و جلوگیری از دسترسی نهادهای امدادرسانی سازمان ملل به کل ساکنان این منطقه را شدید محکوم کرده و جلوگیری از وقوع این فاجعه را مسئولیت فوری جامعه جهانی و مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد می داند.
  • جمهوری اسلامی ایران با هشدار نسبت به وقوع نسل کشی آشکار یک ملت، بر لزوم انجام اقدامات موثر به منظور بازداشتن رژیم اشغالگر اسرائیل از هر گونه اقدام تجاوزکارانه بیشتر علیه ملت بی دفاع فلسطین در ایام ماه مبارک رمضان تاکید می‌کند.
  • جمهوری اسلامی ایران در راستای حل و فصل بحران فلسطین، طرحی دمکراتیک و عادلانه تحت عنوان برگزاری همه پرسی ملی در فلسطین را ارائه داده که این طرح در دبیرخانه سازمان ملل نیز به ثبت رسیده است.
  • به اعتقاد جمهوری اسلامی ایران، بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین اصلی خود و برگزاری همه پرسی در میان مردمان اصیل این سرزمین برای تعیین سرنوشت و نوع نظام سیاسی مورد نظر، موثرترین راهکار برای حل این مناقشه است. بر اساس این طرح، مسلمانان، یهودیان و مسیحیان فلسطینی الاصل قادر خواهند بود نوع نظام قانونی حاکم بر خویش را برگزیده و به صورت آزاد و برابر از حقوق آن منتفع گردند.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما