امروز جمعه  ۲۷ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۳/۱۶- ۱۰:۲۱ - مشاهده: ۱۵۴

برگزاری مراسم سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و شهدای خدمت در کلمبو

.

مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و شهدای خدمت، روز سه شنبه 15 خرداد 1403، در کلمبو برگزار شد. در این مراسم که با حضور شخصیتهای سیاسی، دینی، فرهنگی، دانشگاهی ، نمایندگان پارلمان سریلانکا و دوستداران انقلاب اسلامی در سریلانکا برگزار شد، علیرضا دلخوش سفیر ج ا ایران ضمن اشاره به جمهوری اسلامی ایران به عنوان میراث بزرگ بر جای مانده از امام خمینی (ره)، جمهوریت و اسلامیت را دو رکن اصلی نظام سیاسی ایران برشمرده و وحدت کلمه و حفظ اتحاد، انسجام و وحدت و یکپارچگی را ثمره تلفیق این دو مولفه دانست. سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به شخصیت استکبارستیز رهبر کبیر انقلاب اسلامی، سیاست نه شرقی و نه غربی را که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران لحاظ شده است، دیگر میراث مهم رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی در عرصه سیاست خارجی برشمرده و نفی هرگونه سلطه و ایستادگی در برابر ظلم و ستم و مبارزه با رژیم صهونیستی را از اصول سیاست خارجی کشورمان دانست.

سفیر کشورمان، در ادامه با ادای احترام به ارواح شهدای خدمت، از رییس جمهور و وزیر امور خارجه شهید بعنوان دوستان سریلانکا یاد کرد.

در ادامه مراسم آقایان مجیب الرحمان، نماینده پارلمان سریلانکا، آقای فرناندو، نماینده جامعه مسیحی و آقای مرسوم مولانا مشاور امور خارجی کنگره ملی سریلانکا در خصوص شخصیت امام راحل و عظیم الشان به سخنرانی پرداختند.

.

.

.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما